zpět
E15: Google útočí na Seznam.cz

(Aleš Borovan, 10.01.2011) V pražské centrále Seznamu.cz vládne již několik týdnů nervozita. Česká pobočka Googlu, která loni podle některých měření dotahovala podíl Seznamu.cz na trhu vyhledávačů, zavelela k frontálnímu útoku. Od závěru minulého roku spustila mohutnou marketingovou kampaň, která zahrnuje televizní spoty na Nově či Primě, billboardy, bannery nebo polepy metra. Jen v Praze Google podle vlastního vyjádření využil na 40 velkoformátových ploch, jejichž souhrnný měsíční pronájem přijde na statisíce až miliony.

Google propaguje nejen vyhledávání, ale například i prohlížeč Chrome. Celkový objem kampaně odhaduje deník E15 do 100 milionů korun, Google nechtěl výši marketingové investice komentovat.

Podle informací E15 Seznam. cz chystá odpověď. „Na nové propagaci značky Seznam.cz jsme začali pracovat už ve druhém čtvrtletí loňského roku a spuštění kampaně má od samého začátku své načasování. Novou podobu prezentace Seznamu. cz představíme již velmi brzy a její důležitou součástí bude i televizní spot,“ naznačil ředitel marketingu Seznamu.cz Michal Vodák.

Český Google cítí šanci dohnat a snad i předehnat Seznam.cz na trhu vyhledávačů. Česko je totiž vedle Číny a Ruska jedinou zemí, kde Google není jedničkou trhu.

Ještě na konci roku 2009 podle měření Navrcholu.cz společnosti Internet Info byl poměr podílů 54 procent versus 33 procent ve prospěch Seznamu. cz. V průběhu roku se podíl Seznamu.cz údajně snižoval a Googlu zvyšoval. Zcela přesné měření však není k dispozici. Nyní česká pobočka Googlu tvrdí, že podle měření Toplistu.cz má 44 procent trhu.

„Růst tržního podílu se samozřejmě pozitivně projevuje i na výsledcích a úspěšnosti on-line reklamy,“ uvedl marketingový ředitel portálu Google Česká republika Luděk Motyčka. O nákladech na současnou kampaň však mlčí. „Cílem marketingových kampaní Googlu je představit českým uživatelům naše služby a podpořit jejich používání. Současná kampaň prohlížeče Chrome je naplánována na aktuální měsíce, průběžně vyhodnocujeme výsledky a poté zvážíme její případné prodloužení,“ řekl pouze.

Vedení Seznamu.cz tento vývoj příliš neznepokojuje. „Podle výsledku Toplistu klesá náš podíl na trhu vyhledávačů, ale naše data tomu přesně neodpovídají. Celkově byznys, spojený s hledáním, roste nejvíce v historii Seznamu.cz. Náš obchodní model stojí na několika pilířích a vyhledávání je jen jedním z nich. Proto není životaschopnost Seznamu. cz ohrožena podílem Googlu na trhu vyhledávačů,“ reagoval Vodák.

Autor: Aleš Borovan
Zdroj: E15.cz
Další články:



Copyright ©  2001-2019 SilesNet s.r.o.